Getuigenissen van onze studenten

Klik op de foto

 

Flex traject

VeraPutzeys

VeraPutzeys

Ik werk sinds 2008 als loketbediende. Dit werk gaf me heel wat voordelen toen ons zoontje in 2010 geboren werd. Het werk was op loopafstand van thuis, het waren mooie uren, …Maar onze zoon groeide op en is nu al een zelfstandig kereltje.

Het besef groeide dat als ik in mijn leven nog iets wilde doen wat ik écht graag zou doen, dat het moment gekomen was. Ik ben aan de lerarenopleiding begonnen, bij Limlo, in het flexibel traject  Zo kon ik mijn werk, gezin en opleiding goed combineren. Ondertussen ben ik er afgestudeerd.

Vanuit de module Stage besefte ik alsmaar meer hoe graag ik voor een klas sta. Mijn opleiding en vroegere werkervaringen in de sociale sector maken wie ik nu ben. Ik ben een sociaal iemand en omgaan met (probleem)jongeren is wat ik altijd het liefst gedaan heb. Ik heb er voeling mee.

Mijn huidig werk doe ik graag, maar er ontbreekt iets. Ik zoek een uitdaging in mijn job!  Ik heb veel meer in petto dan dit nog de rest van mijn leven te blijven doen.

Als ik voor een klas sta echter, doet het wat met me... Ik bloei helemaal open.  DIT ben ‘ik’. Het geeft me zo een voldoening!  Dat was het ontbrekende puzzelstukje in mijn leven nog…

Vera Putzeys

Bachelor Orthopedagogie

Loketbediende

EviLemmens

EviLemmens

Vorig jaar ben ik gestart als lector aan een hogeschool. Leerkracht worden was nochtans niet mijn kinderdroom. Neen, ik zou architecte worden, of dokter, of … eigenlijk wist ik het niet zo goed. De tekenen dat een job in het onderwijs mij voorbestemd was, waren wel al vroeg aanwezig: sociaal, meelevend, behulpzaam, altijd enthousiast. Eigenschappen die in mijn huidige job als lector echt belangrijk zijn. Leerkracht zijn is meer dan kennis overdragen, en ondanks dat ik werk met volwassenen, zijn het toch nog steeds een beetje ’kinderen’ die op mij steunen voor het behalen van hun diploma. De lerarenopleiding geeft mij de nodige richtlijnen om hen die steun zo optimaal mogelijk te bieden, ook aan hen die het moeilijker hebben met hun studies. Een lach op hun gezicht en af en toe een ‘dankjewel mevrouw voor de goede uitleg, nu snap ik het’, is waar we de nodige energie uit halen. Ik had de mogelijkheid om in het LIO-traject te stappen. Dit is een opleidingstraject dat mijn werkervaring met de opleiding combineert. Het is een groot voordeel dat ik hierdoor de kans krijg om feedback te horen op de lessen die ik vandaag ook al geef. Want, om te leren ben je nooit te oud.

Evi Lemmens

Dr. Biomedische Wetenschappen

Lector Biomedische wetenschappen

IngeClaessens

IngeClaessens

Ik heb een diploma communicatiebeheer en een bijkomende opleiding als Toeristisch Gids Limburg.  Mijn job in de interieursector is tof en internationaal gericht, maar ik heb het gevoel er stil te staan en wil bijleren en evolueren. Talen zijn zeer belangrijk voor mijn werk en ik zou daar iets meer mee willen doen.

Als gids geef ik rondleidingen op C-mine en in het Mediahuis en het werken met groepen en scholen ervaar ik als zeer positief.

Ik zou graag als leerkracht functioneren op een secundaire school of een centrum voor basiseducatie.  Het lijkt me verrijkend contacten te leggen met mensen uit de hele wereld en samen verder te evolueren. Het flexibel en professioneel karakter van de opleiding spreekt me bijzonder aan. Als gezin zijn we graag onderweg en ontdekken de wereld en met een onderwijsschema is dit een ideale combinatie.

De job van leerkracht lijkt me een job met toekomst in het kader van de onderwijshervorming van 2020. Ik kijk alvast uit naar de eerste stage! Het onderwijs heeft me altijd aangesproken en nu is het tijd voor actie. 

Inge Claessens

Bachelor Communicatiebeheer,
optie Pers & Voorlichting

Polyvalent bediende en freelance gids

KristofThoelen

KristofThoelen

Ik ben in 2007 gestart als verpleegkundige in het ziekenhuis. Ik heb op verschillende afdelingen gewerkt en heb op die manier veel ervaring kunnen opdoen. In 2013 ben ik dan gestart met de lerarenopleiding, meer bepaald het flexibele traject. Ik heb voor dit traject gekozen omdat ik toen nog als verpleegkundige werkte. Ik vond dit heel leuk om te doen. In mijn eerste jaar heb ik al stagebegeleiding mogen doen. Ik heb altijd geweten dat ik graag les wou geven maar toen wist ik het heel zeker.

Ik ben na mijn eerste jaar dan ook gestart als leerkracht verpleegkunde in het VTI salvator. De flexibele opleiding is dan de beste keuze voor het combineren van je eigen lessen, stagebegeleiding, stagelessen en de voorbereidingen die aan deze opdrachten voorafgaan. Op verpleegkundig vlak had ik voldoende ervaring. Maar de leerstof overbrengen naar de leerlingen is nog iets anders. Ik heb in de opleiding alle didactische aspecten geleerd, hoe aan klasmanagement te doen, het psychosociaal gebeuren en dit alles op een zo aangenaam mogelijke manier voor de leerlingen. De stages zijn natuurlijk de uitgesproken momenten om praktijkgericht te leren. De valkuilen die je daar tegenkwam werden dan in groep besproken. Hoe reageren andere leerkrachten hierop, hoe link je dit met de theorie enz. Op de stages was er ook voldoende ruimte voor feedback vanuit de stagebegeleiding. 

Kristof Thoelen

Bachelor Verpleegkunde

Docent Verpleegkunde

SandraRizzuto

SandraRizzuto

Ik wou ik een andere dimensie aan mijn werk geven. Vandaar de keuze om deze opleiding te volgen.

Kan ik wel voor een groep staan? Hoe moet ik met dit publiek/deze klas communiceren? Dit waren enkele vragen die dankzij deze opleiding beantwoord zijn. Andere wegen zijn voor mij opengegaan, zoals bv. trainingen geven voor mijn huidige werkgever, anderstaligen begeleiden in een niet schoolse omgeving (project Vriendentaal van Vormingplus), enz. en uiteraard in een klas les geven. Vandaar dat ik deze cursus aanraad aan een breed publiek, niet enkel voor diegenen die les willen gaan geven maar ook voor anderen die graag groepen willen begeleiden, enz.

Als mama en werkneemster dacht ik dat dit een moeilijke combinatie zou worden maar dankzij de flexibele opleiding kan ik zelf mijn tempo bepalen en mijn modules kiezen. Niemand verplicht je om veel modules in één semester te doen. Zo heb ik in drukkere periodes maar één module genomen en in andere periodes 2 modules. De opleiding duurt dan wel iets langer maar langs de andere kant heb je dan niet het gevoel dat het niet combineerbaar is.

 

Sandra Rizzuto

Bachelor Management Assistant

Sr. Business Developer & Recruiter Life Sciences

ElsFraussen

ElsFraussen

De begeleiding van studenten in het werkveld heeft mij altijd aangesproken… Om deze studenten optimaal te kunnen bijstaan in hun leerproces, heb ik in 2005 reeds de mentorenopleiding gevolgd. Doorheen de jaren ben ik me steeds verder gaan verdiepen in deze ‘begeleiding’ en vandaar ook de keuze om de lerarenopleiding te volgen. Niet direct om met dit diploma in het onderwijs te stappen, maar eerder als aanvulling in mijn functie als stagebegeleider. Ik heb de opgedane kennis van deze lerarenopleiding al meermaals kunnen integreren in het werkveld voor de begeleiding van mijn studenten, maar ook als lid van een multidisciplinair team heb ik reeds vaak beroep kunnen doen op bepaalde kapstokken aangereikt in de opleiding. De lerarenopleiding gaat namelijk veel verder dan enkel ‘het lesgeven’, ze biedt je een waaier aan informatie (sociaal-psychisch-…).

Ik heb gekozen voor het flexibele traject, met een looptijd van 2 jaar, zodat ik de opleiding kon combineren met mijn job en gezin. 

  

Els Fraussen

Bachelor verpleegkunde /banaba spoed-en intensieve zorgen

Verpleegkundige intensieve zorgen / stagebegeleider 3de jaar studenten verpleegkunde UCLL

DianaAchten

DianaAchten

Ik was aan de opleiding begonnen omdat ik graag wou doen wat de leerkrachten vanuit mijn voorgaande opleidingen ook aan mij hebben overgedragen: lesgeven vanuit ervaring.

Het blijft me vooral bij dat er veel werk bij komt kijken maar het harde werk hiervoor loont uiteindelijk ook! Ik heb veel bijgeleerd in de lerarenopleiding en heb hierdoor ook veel respect gekregen voor het lerarenberoep.

Om de opleiding tot een goed einde te brengen moet je goed plannen, veel oefenen en het werk doen met je hart!

Ik heb les gegeven in het TSO, in de richting Jeugd- en Gehandicaptenzorg. Ik heb in deze periode van lesgeven en stage veel geleerd en heel veel ervaring kunnen opdoen. Wat het vooral zo boeiend maakt is dat je de leerlingen veel kan vertellen van je eigen ervaringen. Zo krijg je hen ook mee tijdens je lessen en resulteert het dan ook in een succeservaring.

  

Diana Achten

Bachelor in de Orthopedagogie

Opvoedster

Lio-traject

AnnemiePina

AnnemiePinna

Ik ben Annemie Pinna, verpleegkundige en leraar.

Ik werk als leraar verzorging/ zorgkunde in het DBSO van het Technisch Instituut Heilig Hart. Hiernaast ben ik ook stagebegeleidster in het VTI verpleegkunde te Hasselt. Een hele andere doelgroep dan ervoor want ik ben pediatrisch verpleegkundige van opleiding. Ik was toe aan een nieuwe uitdaging en lesgeven was iets waar ik toe werd aangetrokken en nieuwsgierig naar was. Voor ik aan mijn studies aan de hogeschool begon, twijfelde ik om de opleiding leraar lager onderwijs te gaan volgen. Echter koos ik het medische, verzorgende, menselijke aspect van verpleegkunde.

Deze twee verschillende opleidingen samenbrengen via het LIO- traject is uiteraard super!

Ik ben heel blij dat ik mijn passie het verzorgen, verplegen en zoveel meer nu ook kan doorgeven aan mijn leerlingen. Het leuke is dat ik nu kan lesgeven in mijn vakgebied, iets wat ik voordien nooit op deze manier had kunnen doen. Ik wou en wil graag mijn leerlingen iets bij leren door het ook zelf te ervaren. Door hun te laten voelen aan de hand van echte casussen, gebeurtenissen,... te laten ontdekken wat hun toekomstig beroep inhoud.

Door echt te zijn, eigen ervaringen als voorbeelden te geven wek je een bepaalde interesse op in leerlingen die het leerproces zeker ten goede gaan komen.

Mijn eerste jaar van de lerarenopleiding was het LIO-traject. Dit traject is voor cursisten die lesgeven in hun vakgebied. Dit was voor mij en mijn medeleerlingen een heel leuk en vooral leerrijk jaar. Het is erg praktijkgericht opgesteld. De lessen waren opgebouwd op een manier waarbij je elke minuut iets bijleerde en tegelijkertijd dit ook kon meenemen naar je klas of naar jezelf als beginnend leraar.  Hier konden we terecht met vragen, onzekerheden, ons hart storten enz. Want ja, het was soms vallen en op staan. Er komt erg veel op je af. Als groep beantwoordde we elkaars vragen, dachten we samen na over een probleem. We gaven elkaar tips en steun, dat maakte het allemaal erg bijzonder.

Het was niet zoals het vaak is, achter de schoolbanken zitten luisteren.

Je werd gevormd als beginnend leraar en er werden kapstokken aangeboden die ieder voor zich kon kiezen. Stap voor stap werden we begeleid.

Ik kan het alleen maar aanraden voor iedereen die heel graag zijn passie deelt met leerlingen!  

Annemie Pinna

Bachelor in de verpleegkunde,
BaNaBa in de pediatrische
gezondheidszorg

Leraar verzorging/ zorgkunde in het DBSO van het TIHH
Stagebegeleidster van het VTI
verpleegkunde Hasselt

KatrienLowette

KatrienLowette

Mijn naam is Katrien Lowette, Master in de biomedische wetenschappen. Tijdens mijn studies zat het idee om leerkracht te worden al in mijn achterhoofd. Alvorens de stap naar het onderwijs daadwerkelijk te zetten, heb ik een doctoraat gedaan waardoor ik meer bagage kreeg om een zelfzekere leerkracht te worden. Ondanks mijn maturiteit was het echter niet vanzelfsprekend om een zelfzekere leerkracht te zijn aangezien ik nooit voor een klas had gestaan. In dat opzicht maakte de LIO voor mij een wereld van verschil. Het delen van goede en slechte ervaringen tijdens de LIO-sessies zette me aan om nieuwe dingen te proberen en te zoeken naar mijn eigen manier van lesgeven en omgang met de leerlingen. Het voelde heel vertrouwd om te weten dat er een team van lotgenoten en een ervaren begeleidster achter je stonden om je met raad en daad bij te staan. Ik zou iedereen die de kans krijgt aanraden om een LIO-traject te doen, want voor mij was dit de beste manier om mijn start als leerkracht te maken. 

Katrien Lowette

Master Biomedische Wetenschappen (PhD)

Leraar wetenschappen

StefanGulix

StefanGulix

Sinds 2012 geef ik les aan de HBO school voor verpleegkunde te Genk. Aanvankelijk heb ik dit deeltijds gecombineerd met mijn job als kinesitherapeut in het ZOL te Genk en mijn eigen praktijk. Omdat lesgeven me goed beviel heb ik ondertussen het ziekenhuis na 18 jaar verlaten en geef ik voltijds les.
De ervaringen uit het ziekenhuis gebruik ik nog dagelijks tijdens mijn lessen, ervaringen die ik graag doorgeef aan studenten verpleegkunde. Verder blijf ik toch voeling met de praktijk houden via mijn zelfstandige activiteit.
Gelijktijdig met mijn start in het onderwijs ben ik ook begonnen met het LIO-traject. Een boeiende opleiding waarbij ik prima begeleid en opgevolgd werd door de docente en waarbij ik in een groep zat met allemaal startende leerkrachten. Het was leerrijk en interessant om de ervaringen onder elkaar uit te wisselen en op die manier van elkaar te leren.
Zou je graag willen lesgeven en heb je de mogelijkheid om te starten in het LIO-traject dan is dit zeker een kans die je moet grijpen!

  

Stefan Gulix

Kinesitherapie

Docent HBO5 verpleegkunde Genk/ zelfstandige praktijk kinesitherapie

Basiseducatie

LeandraMele

LeandraMele

Ik ben Leandra Mele, 24 jaar. Afgelopen schooljaar rondde ik mijn professionele bachelor af en startte mijn zoektocht naar een geschikte baan. Ik had min of meer een idee van waar ik naar op zoek was. Al van jongs af aan heb ik een onstilbare interesse in cultuur en alles wat mensen beweegt. Een job vinden die hier een invulling aan kon geven was mijn doel. Tijdens mijn zoektocht stootte ik op een interessante vacature als educatief medewerkster bij Basiseducatie. Niet veel later stond ik voor de klas. Ik geef sinds enkele maanden Nederlandse les aan volwassenen. Het leraarschap wist mij van de eerste seconde te boeien. Ik wilde heel graag méér weten. Hoe geef ik een goede les? Wat maakt van mij een goede leerkracht? Om een antwoord te krijgen op al deze vragen, besloot ik mij in te schrijven voor de lerarenopleiding. Mijn keuze viel op CVO Limlo omdat ik er niet enkel een flexibele opleiding kon volgen, maar ook in het traject Basiseducatie kon stappen. Dat is voor mij de perfecte aanvulling op mijn huidige job.

Leandra Mele

Bachelor Sociaal-cultureel werk

Educatief medewerker basiseducatie

Projectwerking

BirtheBruninx

BirtheBruninx

Wij zijn twee gemotiveerde jonge dames, die maar al te graag jongeren op een didactisch verantwoorde, maar amusante manier kennis willen bijbrengen; leren kan immers ook leuk zijn. We startten met de lerarenopleiding aan CVOLimlo. Wegens een drukke agenda koos Regine voor het online afstandstraject, Birthe volgde de reguliere opleiding.

Op CVOLimlo krijg je naast interessante basis- en didactische vakken via een leergemeenschap (bepaald via jouw studieachtergrond) ook de kans om alle praktijkopdrachten uit te voeren via één project op een stageschool. Het grote voordeel hiervan is dat je een project kan kiezen, of zoals wij, zelf uitwerken, dat aansluit bij jouw interesses en afgestemd is op jouw agenda.
Samen besloten we met onze lector een project rond mediawijsheid uit te werken voor onze vroegere middelbare school, de Stedelijke Humaniora Dilsen. We werkten, in samenspraak met onze stageschool, een lessenpakket uit rond mediawijsheid. Hierbij maakten we onder andere een bundel voor leerlingen, voor leerkrachten en gingen we op een mediawijze manier met de leerlingen aan de slag. Een erg uitdagende, maar tevens interessante ervaring.
Dit mediawijze project was een intensieve, maar nuttige, leerrijke en boeiende kennismaking met het beroep van leerkracht. Niet alleen zetten we via dit mediawijze project onze eerste stapjes in het lesgeven zelf, we leerden ook leerlingen observeren en begeleiden, opvolgen en coachen. Een goede voorbereiding voor de langere stageopdracht waar we allebei vol verwachting naar uitkijken!

Birthe Bruninx

Master Agogische Wetenschappen

 

Regine Op den Camp

RegineOpDenCamp

Wij zijn twee gemotiveerde jonge dames, die maar al te graag jongeren op een didactisch verantwoorde, maar amusante manier kennis willen bijbrengen; leren kan immers ook leuk zijn. We startten met de lerarenopleiding aan CVOLimlo. Wegens een drukke agenda koos Regine voor het online afstandstraject, Birthe volgde de reguliere opleiding.

Op CVOLimlo krijg je naast interessante basis- en didactische vakken via een leergemeenschap (bepaald via jouw studieachtergrond) ook de kans om alle praktijkopdrachten uit te voeren via één project op een stageschool. Het grote voordeel hiervan is dat je een project kan kiezen, of zoals wij, zelf uitwerken, dat aansluit bij jouw interesses en afgestemd is op jouw agenda.
Samen besloten we met onze lector een project rond mediawijsheid uit te werken voor onze vroegere middelbare school, de Stedelijke Humaniora Dilsen. We werkten, in samenspraak met onze stageschool, een lessenpakket uit rond mediawijsheid. Hierbij maakten we onder andere een bundel voor leerlingen, voor leerkrachten en gingen we op een mediawijze manier met de leerlingen aan de slag. Een erg uitdagende, maar tevens interessante ervaring.
Dit mediawijze project was een intensieve, maar nuttige, leerrijke en boeiende kennismaking met het beroep van leerkracht. Niet alleen zetten we via dit mediawijze project onze eerste stapjes in het lesgeven zelf, we leerden ook leerlingen observeren en begeleiden, opvolgen en coachen. Een goede voorbereiding voor de langere stageopdracht waar we allebei vol verwachting naar uitkijken!

Regine Op den Camp

Master Geschiedenis

 

Jaaropleiding

ElkeKleijnen

ElkeKleijnen

Mijn naam is Elke Kleijnen. In het jaar 2000 ben ik afgestudeerd in de richting secretariaat – moderne talen. Ik ben onmiddellijk aan de slag kunnen gaan in job die aanleunt bij mijn opleiding. Ik deed mijn job heel graag en kwam in contact met heel veel mensen. Door omstandigheden ben ik mijn job kwijtgeraakt. Ik ben niet bij de pakken blijven zitten en begon onmiddellijk te solliciteren. Daar ben ik in twee jobs gerold die me totaal niet aanstonden en ook het solliciteren wekte heel wat frustraties bij me op. Het was altijd net niet. Mentaal begon dat door te wegen en door aanmoediging van mensen die heel kort bij mij staan ben ik aarzelend aan de specifieke lerarenopleiding begonnen. Je hebt wel een idee wat de opleiding inhoudt maar er dan plots in staan was niet zo evident. Zeker niet als je dat nog combineert met een gezinsleven. Maar tot op vandaag heb ik nog geen moment spijt gehad van mijn keuze. De opleiding heeft me mentaal weer op een hoger niveau getild en ver daar buiten. De opleiding heeft me ook in de positieve zin gesterkt om weer doelen in mijn leven te stellen. Dit allemaal door ervaren coaches in de opleiding die altijd voor me klaarstonden en waar positieve bekrachtiging een hele bijzondere rol speelden. Ik heb ook geluk gehad want het volgende schooljaar was ik al aan de slag in het onderwijs. Lesgeven is niet gemakkelijk, het vraagt heel veel energie, maar anderzijds geeft het ook weer veel energie. Je weet ook dat je er niet alleen voor staat, je hebt collega’s, een fijn team om mee samen te werken. Om dit verhaal af te ronden kan ik maar één ding vertellen. Iemand die twijfelt raad ik aan om zeker de sprong te wagen. Ik heb alvast maar van één ding spijt en dat is dat ik geen 10 jaar eerder aan de opleiding was begonnen.  

Elke Kleijnen

Graduaat Secretariaat - Moderne Talen

Interimaris wiskunde

MargaBeerden

MargaBeerden

Mijn naam is Marga Beerden. Ik ben afgestudeerd als handelsingenieur in de beleidsinformatica, maar was het schoolgaan nog niet meteen beu. Ik ben in mijn vrije tijd actief als vrijwilliger bij het Rode Kruis en Auxilia. Daarnaast pik ik graag regelmatig een concert mee.

Ik vind het belangrijk om jongeren het nut van een diploma en de meerwaarde van competenties te laten begrijpen en waarderen. Ik wil geen “Waarom? Daarom!”-leerkracht worden, maar echt aantonen dat de studies een meerwaarde zijn voor de rest van de jongere zijn leven. 

De jaaropleiding laat toe dat je je in één jaar enorm goed kan focussen op het leraar-worden. Geef toe, wat is een jaar op een mensenleven? Ik voelde me in deze opleiding echt groeien, als leerkracht en als mens. Door alle reflecties die je doet, leer je jezelf echt kennen. Je mag hier in je eigen stijl echt je ding doen. Er wordt geen specifieke manier van lesgeven opgelegd, maar je krijgt feedback aan de hand van jouw karakter en stijl. Dit is een opleiding met een nobel doel voor ogen, het leerkracht-zijn.
Ik had aanvankelijk niet gedacht dat er ook aandacht uitgaat naar aspecten als een team leiden, conflicten hanteren, ... Voor mij zijn dat soft skills die in het latere leven altijd van pas zullen komen. 
 

Marga Beerden

Master Handelsingenieur in de Beleidsinformatica

Student

LisaOptEynde

LisaOptEynde

Vorig jaar startte ik met de jaaropleiding. In eerste instantie wou ik dit tweede diploma voor “later”. Iets achter de hand hebben voor wanneer ik na zoveel jaar in de sociale sector nood had aan een nieuw avontuur. Tegen die tijd deze opleiding doen in combinatie met werken en misschien wel een gezin of nu nog een jaartje extra student zijn en evenzeer datzelfde diploma behalen? Mijn keuze was snel gemaakt!
Na een jaar op weg gaan met de leerkrachten om de kneepjes van het vak te leren, is mijn toekomstbeeld helemaal veranderd. Het onderwijs is me nog meer gaan boeien waardoor ik graag als leerkracht aan de slag wil gaan en de sociale sector even als tweede optie houd. De oefenlessen in de klas, stages en project lieten me inzien hoe graag ik voor een klas sta en bezig ben met leerlingen. DIT is wat ik wil!
De lerarenopleiding is meer dan alleen les volgen. Stages, projecten, verslagen, schoolopdrachten, lessen voorbereiden…het vraagt heel wat tijd! Voor mij was het voordeel aan de jaaropleiding dan ook het feit dat je les hebt in dagonderwijs. Maximum 3 dagen in de week, waardoor je de andere dagen voldoende tijd en ruimte hebt om al die bijkomende opdrachten uit te voeren.
Sta je voor de keuze tussen werken of nog extra studeren voor leerkracht? Dan raad ik dit traject zeker aan! Op een jaar tijd verruim je, met behulp van de intensieve begeleiding van de leerkrachten, je mogelijkheden op de arbeidsmarkt! De pedagogische vaardigheden die je hier leert, komen zonder twijfel van pas, welk beroep je uiteindelijk ook kiest!

Lisa Op 't Eynde

Bachelor Sociaal Werk – Maatschappelijk werk

Student

Master online

ValerieThijs

ValerieThijs

Ik ben Valerie en ben reeds 9 jaar afgestudeerd aan de Universiteit Hasselt. Ik heb 4 jaar gewerkt bij een marktonderzoeksbureau voor retail en leisure . Sindsdien werkte ik 4 jaar als adviseur in verzekeringen en in schadeclaims bij een verzekeringsmakelaar. Ik geraakte uitgeblust in mijn huidige functie en ik ben in loopbaanbegeleiding gegaan. Uit de verschillende testen in deze begeleiding kwam steeds het beroep leerkracht en de sector onderwijs naar boven. Dus ik heb deze nieuwe kans met beide handen gegrepen.

Ik heb gekozen voor een loopbaan in het onderwijs waar ik verder inzetbaar ben in het maatschappelijk ‘ondernemen’. Ik ben een sociaal type dat graag andere mensen helpt en hen iets bijbrengt. Ik heb voldoening als ik een persoon of een project zie groeien. Elke dag haal ik mijn kracht uit mijn daden wanneer ik mensen verder op weg help of hen iets aanleer.

Ik heb gekozen voor de flexibele jaaropleiding in afstandsonderwijs. De modules in afstandsonderwijs leveren een redelijke tijdsbesparing op. Ik kan mijn eigen agenda plannen en ik hoef niet wekelijks naar school te gaan. Te samen met mijn andere klasgenoten in afstandsonderwijs konden we op ons eigen tempo de lessen doornemen. Wel nodig zijn een dosis zelfdiscipline, organisatie en een persoonlijke agendaplanning. Qua tijdsbesteding is dit SLO-online-traject goed combineerbaar met een job overdag!

  

Valerie Thijs

Master in Toegepaste Economische Wetenschappen

Accountmanager bij verzekeringsmakelaar